tisdag 15 december 2015

Tredje advent

 Glad tredje advent!!!!







WOW snart är det JUL!!!
Snart är jag hemma i Finland och snart är det min födelsedag.

Vi julpyntade lägenheten förra veckan så nu börjar julkänslan komma lite smått.







Gjorde min första pepparkaksdeg och bakade på veckoslutet.
Vi brukar baka pepparkakor den 6.12 hemma med mamma och systrarna, men jag hade inte tid att baka den dagen så gjorde det nu istället. Dom blev ganska bra!
Min hyres-mamma skrattade lite när jag drog fram kameran och sku fota mitt bakande, men det var så snygga nyanser så jag ville fota det!









 "Linas bak luktar i hela huset" sku pappa ha sagt.











Skolans julfest var fin, rolig, studsig och svettig. Vi började med god stark mat, sedan kladdkaka till efterrätt! Kvällen sluta med disco dans och "batle-dnas" mellan flickor och pojkar.



Studierektorn med tvåorna... i fall någon trodde vi var normala här på skolan... hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar