lördag 31 oktober 2015

Catch up!

Ojoj, över en månad sedan förra inlägget!
Har haft för mycket att göra med skola, prov, jobb och Lördagskul (barn-klubben för utlänningar som Livets Ord har).

Hur som hällst så trivs jag!! En fredag fikade fyra av oss flickor på ett mysigt café, Café Årummet. Två dagar har vi samlats en grupp för att chilla och laga mat. Skönt att bara träffas med andra kristna och göra "vardagliga" saker!

Förra veckoslutet hade vi en retreat med halva klassen.
Ett ord som beskriver de dagarna: WOW! Man lärde känna Gud, varandra och sig själv bättre. Känner mig så utvilad efter det! Även fast jag har mycket som ska göras ännu, känner jag mig inte överväldigad av allt.


Det spelades volleyboll, vi fick massa mat, bra undervisning, tid ensamma med Gud. Allt man behöver för ett fantastiskt veckoslut!!

Efter ett möte skulle vi skriva ett brev till Jesus.
Det hjälpte reda ut ens tankar!

Så skulle vi skriva en lista på saker som tynger ner oss och sedan bränna upp den.




I allt som hände det dygnet (helande, lovsång i flera timmar på natten mm.) fans det tid för att bara vara stilla och njuta av naturen.

Det var så vackert höstväder och jag han få några bra bilder!

















                                                          HEM TILL FINLAND!!!

                                                    (Utsikten från flyget på morgonen)

Det bästa som hänt på flera veckor är att jag for hem till Finland ett veckoslut och fick träffa familjen (inklusive Emmi) och Benjamin.
Så härligt att bara få vara hemma och slappa och inte tänka på att ens laga mat.
Saknar dom varje dag! Hur ska jag orka vänta två månader tills jag får träffa dom igen??

När hemlängtan blir för tuff är jag så glad över att jag kan gå till vår cellgrupps ledare och få tröst, han är lite som en storebror!

HA DE´ GÖTT!!
(Hoppas nästa inlägg inte tar lika lång tid på sig)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar